Ping-pongový míček
Přeskoč ping-pongový míček
Přeskoč ping-pongový míček
Dva hráči dělají obrázky, dva jsou titulkáři.
Možnosti, jak pokračovat v dobře založené rutině.
Stupňování emocí u jednotlivých herců. Před samotnou technikou zařadíme hru typu „Já ne, to ty“, nebo něco podobně motivačního na téma emoce. Učitel připraví nákres spirály základních emocí – radost, smutek, strach, naštvání. Na obrázku je spirála. Nad spirálou, která ubíhá do středu ve směru hodinových ručiček, je nápis RADOST. Vpravo je nápis SMUTEK, dole…
Více
Jak dobře vykopnout příběh při skupinovém vyprávění.
Hráči tipují 10 vteřin, po jejich uplynutí jdou do štronza Štafeta dvojic – dvojice běhají s tužkou, kterou si předávají jako štafetu. Vždy, když hráč doběhne ke svému spoluhráči, udělá čárku na svůj sčítací papír a předá tužku druhému běžci. Učitel se po dobu deseti vteřin dívá na stopky. Přesně po deseti vteřinách se podívá…
Více
Tři – pět skupin si dává navzájem otázky/hádanky, které mají tři odpovědi odpovědi. Jen jedna je správná. Hádanku dává jedna skupina, ostatní se snaží uhádnout odpověď. Vtip je v tom, že hádanku musí uhádnout vždy alespoň jedna skupina (hádanka nesmí být moc těžká), ale zároveň alespoň jedna skupina nesmí uhádnout (hádanka nesmí být moc lehká).…
Více
Posaď jiného kačera na zem, nebo ho vytlač z kruhu.
Jeden hráč udělá jakýkoliv pohyb se zvukem, ostatní ho zopakují.
Jedno dítě je prodavač, druhé dítě zákazník.
Dvě řady proti sobě hrají vybrané postavy. Hráče rozdělíme do dvojic. Dvojice si ze soupisky rolí vyberou postavy a charaktery, u kterých předpokládají, že by spolu mohly vést zajímavý dialog. Hráči se postaví do dvou řad, dvojice jsou proti sobě. Každý hráč má před sebou položenou svoji postavu. Na povel začnou hráči improvizovat dialog po…
Více
Chůze po jevišti – štronzo – individuální živé obrazy.
Vymýšlení různých postav pro další hry a techniky. Nejprve hráči vymyslí alespoň 16 různých postav – profesí, nebo životních rolí (zedník, prodavač, zloděj, táta, sesta, tchýně…). Poté vymyslí 16 přídavných jmen, které utváří charakter a naladění postavy. Nehledáme charakter ke konkrétním postavám, je o obecný charakter. Zadání pro hledání charakterů zní: Jaké ty postavy mohou…
Více
Dva gangy na sebe řvou, chvíle magického ticha.
3 x uběhnout trasu a říct „Já“
Zaměření pozornosti na jednoho z hráčů.
Jeden má nápad, ostatní se seběhnou
Propletení rukou a posílání signálu.
Hráč se snaží přijít na to, co provedl.
Mluvící hráč neví téma hráče s rukama a naopak.- Hráči, který „dělá ruce“ řekneme téma např. Problematika sadařství – česání ovoce, uskladnění atd. Tento hráč předvádí přednášku podle svého. Druhý hráč dostane například téma „Výměna žárovek v národním divadle.“ Na závěr si může mluvící hráč tipnout, o čem přednášely ruce.
Technický dril Do vyčerpání zkoušíme kategorii ruce. Zkoušíme různé počty lidí na pódiu – monol, dialog, tři lidi na pódiu. Experimentujeme se zadáním. Experti – dobré na začátekVolný dialog – zároveň trénujeme rychlé usazení postav, ruce výrazně pomáhajíReklama – krásně vyšla u trojic – rámec: deset důvodů, proč koupit náš produkt … (např. ponožky od…
Více
Technický dril
Co lze říct rukama beze slov?
Děti hádají, komu která ruka patří.
Dvě skupiny říkají po jednotlivcích věty.
Jeden hráč mimuje, druhý ho dabuje
Slovní fotbal doplněný o fyzické vyjádření řečeného. Jeden z hráčů řekne větu (ne slovo) a zaujme k ní pózu. Například: Jsem ostatný drát, který zachytává trestancE. Druhý navazuje: „Jsem Elektrický vláček, které přijel na kolejiště bez drátŮ“. Třetí navazuje „Jsem Úterní matematický test. Důležitější než řeč těla, je důležitější výraz. Z pózy můžeme matně vytušit,…
Více
Mečem zabij svého protihráče
Vybití se vracejí do hry po krátké pantomimě a reakci na ni.
Děti na střídačku říkají dopis. Dvě děti na střídačku říkají dopis. Milá Andreo….píšu ti, abys věděla … co se doma děje.Táta si našel novou kočku … Máma z toho nemá zrovna dvakrát radost … Kočka jí totiž leze do zelí … Taky ji jednou přistihla ráno v kuchyni, když jí pila mléko do kafe…. To…
Více