Láska – cvičení na zápletku

Hledání různých zápletek pro zamilovaný pár

V této technice jde hledání různých zápletek na výchozí situaci:
Je kluk a holka. Je jim xy let, mají se velmi rádi. Nebydlí spolu, nemají děti, chodí do školy/do práce.
Nevíme nic o jejich snech, rodinném pozadí, přátelích atd.
Zadání: Vymyslí a zahraj zápletku. Něco se stane, co nějak otřese jejich vztahem. Nemusí se to stát oběma zároveň. Často se něco stane jednomu, ale ovlivní to oba dva.
Je to jen cvičení. Potřebujeme vidět kvalitní, ale i úplně hloupé zápletky,, ať máme o čem diskutovat, nebojte se čehokoliv.

Hráči přinesou ve scénkách přinesou různé náměty. Učitel vše zapíše a rozproudí debatu o tom, co vnímáme jako silnou zápletku. Nezapomene pochválit všechny zápletky, protože zadání znělo, vymýšlet i úplně hloupé zápletky. V rámci debaty vyhodnotíme, které nás zaujaly nejvíce.
Obykle jsou to ty, kdy chceme slyšet, jak by se příběh vyvíjel.
A to jsou často ty, kdy se vcítíme do hlavního hrdiny a říkáme si, jak bychom danou situaci řešili my. To jsou ty, kde má hlavní postava možnost volby. Zachovám se tak, nebo naopak?
Příklad:
On – hlavní postava, šel na nákup a zapomněl si peníze.
Zaujalo mě, že on – hlavní postava šel na nákup a zapomněl si peníze? Moc ne, prostě se pro ně vrátí.
Ale ve chvíli, kdy si zapomene peníze, vrátí se pro ně a doma najde nečekanou návštěvu v podobě chlapce, kterému se velmi líbí jeho přítelkyně, tak už čekám, co se z toho vyklube….
A co teprve, když hlavní hrdina jde na nákup, zapomene peníze, vrátí se domů, tam je nečekaná návštěva chlapce. Hlavní hrdina stropí žárlivou scénu, ale ukáže se, že jeho přítelkyně mu s tím chlapcem pouze připravovala nějaké překvapení. Jenže hlavní postava ze sebe při žárlivé scéně řekla spoustu špatných slov a dívka se s hlavní postavou rozchází. A kdo ji začne konejšit po rozchodu? Chlapec, který připravoval překvapení.