TVRZENÍ

Hráči kreativně vyvrací tvrzení jednotlivce.

  • Děti si hrají na vědce.
  • Jeden z hráčů si vybere libovolný předmět v prostoru – například láhev. Dojde k ní a řekne například: „Tato věc rozhodně nemá nic společného se stromem.
  • Ostatní hráči – vědecké grémium – přichází s argumenty, které tento názor vyvrací. Například: Strom se stejně jako láhev samostatně nepřemísťuje. Strom v sobě může mít stejně jako láhev vodu. Láhev můžeš zakopat napůl do země.
  • Do sbírání argumentů se může přidat i vědec, který s tvrzením přišel. Není to o souboji „Kdo z koho“

ZDROJ

MACHALÍKOVÁ, Jana a Roman MUSIL. Improvizace ve škole: didaktika improvizace pro rozvoj osobnosti žáků středních škol. Praha: Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-120-7.