ŠEL PŠTROS S PŠTROSICÍ
Smrtelný jazykolam
Šel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty
- Nacvičujeme postupně – pštros, pštros, pštros, pštros – zkoušíme rytmicky s jednotlivými kroky. Říkáme šeptem, středně i nahlas.
- Přídáme pštros – pštrosice
- Přidáme pštrosáčata….
- Zkoušíme celý jazykolam dohromady.
Úkoly s jazykolami:
- Děti chodí po místnosti. Vždy, když se dvě potkají tak jedno promluví na druhé v nějaké emoci, ale místo slov musí říkat jazykolam – smutně, naštvaně atd. Druhé dítě automaticky přijme emoci druhého a odpoví mu též jazykolamem.
- Dětí si vymyslí krátkou scénku, během které budou říkat pouze slova z jazykolamu. Mohou je klidně zaměňovat, nebo říkat jen ty, které se jim hodí. Na úvod řeknou, kde jsou a informace, které budou pro diváka důležité. Slova mohou mít svůj význam, ale mohou být i zástupná (stejně tak by děti mohli místo jazykolamu počítat. Hraje každý sám za sebe.
- Děti říkají jazykolam ostatním, mluví zřetelně a nahlas.
——-
Pro jazykolam vznikla i rytmizovaná básnička. to co je před jazykolam funguje jako předražení.
PŠTROS
Kam asi šel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty
No a kam došel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty
a co tam našel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty
našel tam kašel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty
Našel černý kašel, málem na něj zašel
MUDr. na něj napsal, léky in die flashe
léky nezabraly, už mu hráli marše
nakonec mu pomohla od pštrosice kaše