ŠEL PŠTROS S PŠTROSICÍ

Smrtelný jazykolam

Šel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty

  • Nacvičujeme postupně – pštros, pštros, pštros, pštros – zkoušíme rytmicky s jednotlivými kroky. Říkáme šeptem, středně i nahlas.
  • Přídáme pštros – pštrosice
  • Přidáme pštrosáčata….
  • Zkoušíme celý jazykolam dohromady.

Úkoly s jazykolami:

  • Děti chodí po místnosti. Vždy, když se dvě potkají tak jedno promluví na druhé v nějaké emoci, ale místo slov musí říkat jazykolam – smutně, naštvaně atd. Druhé dítě automaticky přijme emoci druhého a odpoví mu též jazykolamem.
  • Dětí si vymyslí krátkou scénku, během které budou říkat pouze slova z jazykolamu. Mohou je klidně zaměňovat, nebo říkat jen ty, které se jim hodí. Na úvod řeknou, kde jsou a informace, které budou pro diváka důležité. Slova mohou mít svůj význam, ale mohou být i zástupná (stejně tak by děti mohli místo jazykolamu počítat. Hraje každý sám za sebe.
  • Děti říkají jazykolam ostatním, mluví zřetelně a nahlas.

——-

Pro jazykolam vznikla i rytmizovaná básnička. to co je před jazykolam funguje jako předražení.

PŠTROS

Kam asi šel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty

No a kam došel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty

a co tam našel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty

našel tam kašel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty

Našel černý kašel, málem na něj zašel

MUDr. na něj napsal, léky in die flashe

léky nezabraly, už mu hráli marše

nakonec mu pomohla od pštrosice kaše