MÁM PROBLÉM!
Vršení problémů – jeden vše hrotí, druhý uklidňuje
- Děti pracují ve dvojicích.
- Jedno dítě si vymyslí problém – Tady je pavouk.
- Druhé dítě ho uklidňuje – To je úplně neškodný pavouček.
- Dialog pokračuje a nevadí, když povede do úplné aburdity.
„Tak já ho vezmu a vyhodím ho z okna.“ „Určitě ti nakladl na ruce vajíčka a z tvých rukou se stanou šílené pavoučí pazoury. Mám pocit, že se ti mění ruce na pavoučí nohy!“ „Tak, teď jsem si ty ruce umyl, můžeš být v klidu“. „Jak mám být v klidu, když někde v odpadu se už brzo vylíhnou pavoučí monstra!“
Touto technikou zaměřujeme na dvě věci:
- Odmítání/neodmítání situace – Neodmítat situaci neznamená, že musím se vším souhlasit. Pavouka do hry přijmu, ale nemusíme z něj být šílení hned oba dva. V tuto chvíli pracujeme s kontrastem. Dokonce by ani nebyl problém pavouka odmítnout, kdyby v hře nebyl ještě pevně ukotvený, podstatné by bylo neodmítnou samotnou situaci, a to, že je v místnosti něco, co je pro toho druhého děsivé. Například: Opravdu myslíš, že je to pavouk? Mě přijde, že to má na pavouka trochu divné nohy. Já myslím, že to bude štěnice.
- Zvědomuje pravidlo – dělej problém – tvoř situaci