MÁM PROBLÉM!

Vršení problémů – jeden vše hrotí, druhý uklidňuje

  • Děti pracují ve dvojicích.
  • Jedno dítě si vymyslí problém – Tady je pavouk.
  • Druhé dítě ho uklidňuje – To je úplně neškodný pavouček.
  • Dialog pokračuje a nevadí, když povede do úplné aburdity.
    „Tak já ho vezmu a vyhodím ho z okna.“ „Určitě ti nakladl na ruce vajíčka a z tvých rukou se stanou šílené pavoučí pazoury. Mám pocit, že se ti mění ruce na pavoučí nohy!“ „Tak, teď jsem si ty ruce umyl, můžeš být v klidu“. „Jak mám být v klidu, když někde v odpadu se už brzo vylíhnou pavoučí monstra!“

Touto technikou zaměřujeme na dvě věci:

  1. Odmítání/neodmítání situace – Neodmítat situaci neznamená, že musím se vším souhlasit. Pavouka do hry přijmu, ale nemusíme z něj být šílení hned oba dva. V tuto chvíli pracujeme s kontrastem. Dokonce by ani nebyl problém pavouka odmítnout, kdyby v hře nebyl ještě pevně ukotvený, podstatné by bylo neodmítnou samotnou situaci, a to, že je v místnosti něco, co je pro toho druhého děsivé. Například: Opravdu myslíš, že je to pavouk? Mě přijde, že to má na pavouka trochu divné nohy. Já myslím, že to bude štěnice.
  2. Zvědomuje pravidlo – dělej problém – tvoř situaci