PŘIPRAVENÉ PŘÍBĚHY

Předem nachystané příběhy, ve kterých je prostor k improvizaci. Vhodné pro malé děti, ale zkoušel jsem to i s dospěláky a ti si to také užili 🙂

MOTÝL

Entomolog chytne motýla, který kouzlem vyroste a je pětkrát větší, než entomolog.

  1. Motýl na rozkvetlé louce
    Představte si rozkvetlou louku, která hýří barvami. Jste motýl. Přelétáte z květu na květ.
    Hraje každý sám za sebe.
  2. Nadšený entomolog
    Na louku přichází nadšený entomolog – člověk, který zkoumá hmyz. Zrovna tento ho i rád chytá do své síťky.
    Hraje každý sám za sebe.
  3. Entomolog chytá motýla.
    Série tří živých obrazů.
    1) Entomolog si všiml motýla – motýl si všiml entomologa – nadšení x zděšení.
    2) Entomolog chytá motýla do síťky. Entomolog může říct jednu větu, motýl může vydat jakýkoliv zvuk.
    3) Motýl je v krabičce. Není tam sám, spolu s ním je tam další, pravděpodobně mrtvý vzácný motýl.
  4. Pracovna Entomologa.
    Entomolog vezme živého motýla a chce ho špendlíkem připíchnout jedné ze sbírek.
    Herci postaví hromadný živý obraz, který kromě zmíněné scény navíc ukáže pracovnu Entomologa.
    Poslední herec do živého obrazu nevchází.
  5. Kouzelný motýl
    Druhý motýl, který byl v krabičce a vypadal, že je mrtvý, náhle vzlétne. Je to kouzelný motýl. V rychlosti obletí Entomologa, zjistí jaká je situace, vyndá kouzelnou hůlku a namíří jí na motýla, který má být přišpendlen na výstavku. Vysloví kouzlo a motýl začne růst. Roste a roste, až je pětkrát tak velký, než člověk. Člověk vedle něj vypadá jako trpaslík.
    ŽIVÝ OBRAZ Celá situace je rozherána z živého obrazu. Oživlého motýla hraje nevyužitý herec.
  6. Motýl má osud člověka ve svých rukou.
    Zrušíme živý obraz.
    Improvizace ve dvojicích.
    Necháme pouze entomologa. Každý, kdo chce, se může stát obrovským motýlem a dohrát situaci podle svého uvážení.

Poznámka

Entomolog na konci obyčejně opakovaně umírá. Většinou do této role nevstupují citlivky, kdyby náhodou ano, tak roli Entomologa přeobsadíme. Občas děti i překvapí. Jedna skupina malých dětí měla jen jediný konec – motýl se na entomologa dlouze podíval a poté důstojně odletěl pryč.

PENĚŽENKA


1) Zahrajte následující situaci – jdete po ulici a jíte sušenku. Dojíte sušenku a obal hodíte do odpadkového koše. Najednou si všimnete, že v koši je peněženka a je jasné, že je plná peněz. Peněženka leží ve zbytcích jídel, je to docela nechutné, ale vy se tu peněženku rozhodnete vyndat.

2) Otevřete peněženku a zjistíte, že tam je sto tisíc korun. Za to si ještě nekoupíte dům, ani auto, ale v obchodě si za to můžete koupit skoro všechno, nebo můžete jet na zájezd do zahraničí, prostě je to hromada peněz. Zkuste si představit, co s těmi penězi uděláte?
Každý zahraje sám za sebe na pódiu.

3) Kromě peněz jste našli i vizitku, na které je adresa majitele té peněženky. Na jednu stranu půjdou ti, kteří ji vrátí. Na druhou ti, co si ji nechají. Chci vidět, jaký z toho máte pocit. Musí to být jasné z toho, jak se tváříte.

4) Rozhodli jste se, že peněženku vrátíte. Najdete dům, dojdete k němu, zazvoníte na zvonek a na dveřích se rozsvítí nápis: Právě pracuji, nerušte mě. Jděte dovnitř, chvíli počkejte, za chvíli jsem u vás.
Vejdete tedy dovnitř domu, dojdete do obývacího pokoje a rozhlížíte se kolem.
Společný živý obraz – co vidíte v tom domě.

5) Přijde ten člověk, vy mu dáte tu peněženku. Hrají dvojice, jak to dopadne.

6) Vybírá se jeden z možných závěrů, hromadně se dohrává.