KIMOVA HRA
Zapamatuj si předměty a zapiš je.
PRAVIDLA
- Učitel schová pod šátek přibližně dvacet předmětů. Předměty na určitý čas odkryje, děti si je snaží zapamatovat a zapsat.
- Úkoly k pamatování lze i různě variovat – hádají se zvuky, písničky, nebo předměty zaměříme podle toho na čem zrovna pracujeme (v přírodopise kameny, v zeměpise předměty vztahující se k zemím a podobně).
- Děti pracují buď jednotlivě, po dvojicích, nebo po skupinkách.
- Pokusy: Hru můžeme opakovat podruhé s jinými předměty, ale řekneme dětem, ať si zkusí ke každému předmětu vymyslet větu, která je nějak pocitově zabarvená. Příklad: Propiskou jsem si napsal tahák na ruku. Snědl jsem jablko s medem. Klíčema si otevírám dveře od bytu, ale jsou tam zlodějové. Pak si s dětmi řekneme, jaký způsob komu více vyhovoval. Na konci hodiny dáme dětem znovu zapsat předměty z jednotlivých kol. Následující týden můžeme udělat pokus a nechat děti znovu zapsat předměty. Porovnáváme, co uvízlo lépe v paměti a bavíme se o tom, zda lze náš pokus nějak aplikovat do běžného učení.
ZAŘAZENO
Květen, 3. týden